Rekenen wordt leuker met energizers

De laatste dag van onze tweede workshop-ronde hebben wij zeer genoten van de actieve houding van de deelnemers.

 

De laatste dag van onze tweede workshop-ronde hebben wij zeer genoten van de actieve houding van de deelnemers. Na gisteren verschillende energizers te hebben aangeboden, was het vandaag de taak aan de Keniaanse docenten deze rol op zich te nemen. Hierbij gaven zij zelf de energizer zoals ze deze ook in de klas gaan geven. Het was grappig om te zien hoe goed ze hebben gekeken naar de instructie, omdat je jezelf ziet staan waar het woorden en houding betreft.

Daarnaast kwamen ze tijdens de verwerking met eigen energizers, die ze ook graag wilden uitvoeren. Deze gaven ze gelijk een naam en werden uitbundig gespeeld en genoteerd in het T4T schrift dat ze hebben gekregen.
De docenten hebben geleerd dat ze genoeg hebben aan de leerlingen als materiaal. Het grote aantal leerlingen werd eerst gezien als probleem, nu veelal als oplossing. De energizers worden gezien als een grote vernieuwing, waarbij de leerlingen meer plezier beleven aan het rekenen. Het werd als zeer waardevol gezien dat ideeën en oplossingen met elkaar konden worden gedeeld.

Voor ons was het een groot feest om het enthousiasme bij onze Keniaanse collega’s te zien en de inspiratiebron te zijn!

 

Post a comment

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.